Trassel & Träning

Jösses, den här dagen började trassligt.
Vi skulle börja pressa hö klockan nio i morse, och grejen var den att vi hade ganska bråttom eftersom vi skulle möta upp Anncha med hästarna klockan halv tolv. Men det första som hände var att pressen krånglade, sedan fastnade vinch-vajern, så Uno fick åka bort och mecka med den en stund. Lagom till att vi skulle börja pressa igen upptäckte jag att mina bilnycklar var borta. Bra där. Vi praktiskt taget damsög bilen, gårn, stallet och hagen. Men inga bilnycklar. Härligt, de måsta ha ramlat ur fickan någonstans på hövagnen. Pust. Så jag och Mamma började flytta runt alla staplade höbalar, tungt och varmt som fan blev det. men inga bilnycklar där heller. Kul att sånt här händer när man har en tid att passa, vi som redan hade bråttom från början. Vi insåg ju tillslut att det var omöjligt att vi skulle hinna färdigt innan halv tolv. Men tur att jag har en sån snäll Mamma som erbjuder sig att pressa själv så att jag kunde få rida ut i alla fall. Tack!
Det blev inte den turen som var tänkt, men en annan underbar tur till ridhuset på tafsäng. Wow, det är verkligen helt underbart med westenridning, supersköna sadlar och underbara hästar! Märkte hur mycket jag har saknat att rida lektion i ridhus..

Efter långturen proppade jag och Mamma i oss mat och landade i solen på altanen. Ja, man kän väl säga att vi fastnade där! Skönt, nära på 30 grader där vid solväggen.
När vi tillslut kom ur vår sol-koma åkte vi bort till stallet igen. Tog ut hästarna för en resturang på "grönagräsetgärdet". Hängde barbacka över Trolla och bara lyssnade på grästugget samtidigt som kvällsolen värmde i nacken. Kan man få en bättre kväll??


Anncha & Prinsen







Kliar det lite på rumpan Smarre?? ;)


Kommentarer
Postat av: Josefin

avundsjuk blir jag haha :D

2012-04-30 @ 04:30:54
URL: http://jossanhansson.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0