Fantasierna drar lätt iväg..

Idag på jobbet när jag stod i min egen lilla värld och spacklade snickerier, så ringde telefonen. Tog upp mobilen och såg att det var ett sånt där konstigt nummer, ett företagsnummer. Det hoppar alltid till lite i magen när det ringer ett sånt där nummer, dolt eller med konstig sifferkombination. När man inte har en aning om vad det gäller. Så jag svarade lite fundersamt:
- Ah, det är Kickan
- Ja, hejsan, jag heter Katarina och ringer ifrån Bingolotto..

BINGOLOTTO!? NU HAR JAG NOG BLIVIT MILJONÄR!? Hann jag tänka, innan jag tog förnuftet till fånga och blev medveten om att jag inte har spelat Bingolotto sedan jag och Mormor satt uppe dagen innan julafton på uppesittarkvällen, haha.
Nej, någon miljonär hade jag förståss inte blivit. Det var bara en tråkig undersökning och något "fantastiskt" erbjudande. Men efteråt kunde jag inte låta bli att tänka så som jag gjort så många gånger förut. Vad skulle jag göra om jag blev miljonär. Alltså, inte bara vinna en miljon. Utan om jag blev snuskigt rik, så att jag kunde leva på vinstpengarna livet ut. Då skulle jag bygga världens finaste hus, intill Bullaresjön förståss. Ha en stor fet gård, med hästar, får, hundar och katter. Jag skulle bygga ett riktigt lyxstall, med gott om plats för både hästarna och mig. Och på baksidan utav stallet skulle det ligga en enorm altan, med en stor grill på, ihopsatt med en pool. Så att man kunde flyta runt där på en luftmadrass med ett champangeglas & en nygrillad köttbit och se ut över hagen.
Som för att liksom ringa in gården skulle jag bygga en avlång byggnad. Där inne skulle mitt paradis vara, uppdelat i två delar. Ena sidan skulle föreställa arktis. Isberg och en stor ispool fylld med pingviner. Det skulle också finnas en riktig iglo som jag kan övernatta i om jag känner fört (har alltid velat sova i en iglo). Den andra sidan skulle vara ett tropiskt paradis, som ett stort megaväxthus fyllt med palmer, tropiska fåglar och delfiner i varma pooler, kanske en bar också.
Haha, precis det här gick jag och tänkte på under resten utav den arbetsdagen. Skulle kunna fortsätta hur långt som helst, men känner att det börjar dra iväg!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Du är väl för härlig :D

2012-04-18 @ 01:20:07
URL: http://jossanhansson.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0