Lugnet före stormen.

Jag vet. Jag har inte bloggat på ett tag nu. Men jag har en bra anledning till varför, men det känner jag inte att jag vill förklara här. Gick inte att tänka på något annat under hela veckan, vilket resulterade i att det inte fanns något annat att skriva om. Det började den där mardrömslördagen när allt helt plötsligt ställdes upp och ner, ursch!
Men den där hemska lördagen slutade med att jag åkte bort till Jossan, som visade vad riktiga vänner är till för. Vet inte hur jag hade klarat mig igenom den där natten själv, så tack som fan för det <3!
 
Nu till något helt annat.
Jag åkte hem till Lur på middag nu i veckan. Åt, päste. Det här hände sent på kvällen när Jag, Mamma & Päsarn låg i soffan och såg på tv. Oskar låg uppe på sitt rum och såg på film. Då bryts friden tvärt och det hörs VÄRLDENS SMÄLL uppe ifrån Oskars rum. Jag, Mamma och katten flyger naturligtvis upp ur sofforna, gapar och bara stirrar på varandra. Vet egentligen inte hur, men jag förstod genast vad som hade hänt och viskar till Mamma, Akvariet. Då följer ett par sekunders tysnad i chock. Sedan ropar Oskar och kaoset bryter ut.
- KOM UPP FORT! FOOORT!!
Vi nästan snubblar över varanda när vi rusar upp för trappan, kommer fram till Oskars dörr och förstår vad som hänt. Jag hade haft rätt, brorsans stora akvarium hade rasat ner i golvet (och förståss gått i tusen bitar), så att det nu hade bildats ett litet vattenfall genom vardagsrumstaket...
Behöver väl egentligen inte skriva mer om vad som hände sen, det räcker med ett par ord, kaos, panik.
 
Själva grejen är att ingen riktigt fattar hur det gick till. För att ni ska förstå hur sjukt det här är så måste ni fatta att Oskar är den sista personen på den här jorden som skulle tro på andar eller liknande. Men hans blick när han skulle förklara vad som hade hänt var faktiskt skrämmande. Han hade legat i sängen och sett på film, då ser han först i bakgrunden hur akvariet rör sig ut ifrån väggen och till slut rasar ner i golvet. Hur fan är det möjligt!? Det liksom drogs ut ifrån väggen och rasade! Så jävla märkligt... Men innehållet i akvariet klarade sig i alla fall :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0