Pictures of Memories

Yes, mitt projekt är klart.. Nästan.

I förra veckan drömde jag världens mardröm om att hårddisken på datorn krashade. Men det var inte bara "datorns minne" utav alla bilder, filmer, musik och låttexter som försvann. De raderades ifrån mitt huvud också! Låter helknäppt, jag vet. Men det var sjukt verkligt i alla fall. Jag har nämligen inte framkallat bilder sedan kanske 2 år tillbaks, så jag var livrädd den där morgonen för att allt skulle försvinna. Därför bestämde jag mig för att framkalla allt. Vill hellre kunna bläddra i ett album och minnas, än att ha det liggandes i datorn där jag riskerar att förlora allt på någon sekund.
Mitt helgprojekt är nu alltså att sätta in allt i ett album.. Lättare sagt än gjort. Man kan väl säga att jag fastnade. Precis som jag gör varje gång jag får för mig att städa ur gamla lådor, eller rensa bort gamla grejer. Allt det där har så mycket minnen med sig, och varenda kort jag höll i förde mig liksom tillbaka till när det togs. Haha, låg på golvet och skrattade och log för mig själv, "tack till den som uppfann kameran"!
Albumet är fullt, så nu återstår det bara att skriva brevid varje kort. Wow, det kommer att ta tid! Dessutom måste jag köpa ett till album, ett räckte visst inte..


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0