Superfredag

Det har varit en flitig fredag, lite för flitig för att vara jag kanske.

Började morgonen med ett gympass med Whide. Det kändes att jag inte varit där på ett tag (gnyr redan över träningsvärken som börjat knaka i magen).
Sedan var det dags för westenritt med Anncha, på Pocka & Prinsen. Helt underbar tur! Haha, så har vi träffat på spöken idag också. Helt plötsligt så tvärstannade bägge hästarna och stod på helspänn med blicken fast vid något som verkade oroa dem. Har aldrig varit med om något liknande. Vi kunde känna hur hela sadeln rörde på sig, hjärtat bankade som tusan! Konstigt, eftersom det bara fanns ett öppet gärde framför oss. Men trots att vi verkligen ansträngde oss för att hitta något, så kunde vi varken se eller höra något alls. Märkligt som fan, för man såg verkligen hur de fixerade blicken vid något nära, samtidigt som hjärtat dunkade så att sadeln rörde sig fram och tillbaka. Hmm, det spökar väl..
Efter en helt underbar ridtur med fint väder och alldeles perfekt pigga hästar kände jag att det var dags att varva ner lite. Ha, trodde jag. Theo var hemma, och han och Mamma tänkte cykla hem till Rämne, så jag hängde på. Men fy vad jobbigt! Vägen var nyskrapad. Underbart att cykla på nyskrapad grusväg (not). Kändes som att man fick ta tre cykeltag istället för ett, för att ens komma framåt.
Stackars mina lår, vad har jag utsatt dem för idag egentligen? Först gymmet en och en halv timme. Sedan en pigg uteritt mellan 3 och 5. Sedan sjuk cykling i lösgrus. Gissa om jag kommer ha svårt att gå imorgon eller!?




Tyckte jag var värd detta efter allt slit idag. Pizza, Chips, Let's Dance & Skavlan med Mamma :)!


Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0