Blåsdag!

Wow, det blåser idag!
När vi kom ut till hamnen i morse fick jag nästan en chock. Grebbestadshamnen gungade något kolosalt, blev nästan sjösjuk bara av att stå där och se på det. Till och med de största båtarna såg ut att välta över bryggan när som helst. Så det fanns inte en chans att vi skulle försöka ge oss ut till ön med Roffes lilla båt. Den hade gått under direkt kan jag säga. Sicken tur då att ön vill jobbar på egentligen inte är en ö. Det ser inte så ut, men bygget ligger faktiskt på ett långt utsprång som sitter ihop med den bortre hamnen. Så vi började att knalla iväg över berget mitt i stormen... FY FAN säger jag bara! Blött och jävligt var det. Det fanns inte direkt någon stig att följa, vi var tvugna att klättra över ett halkigt berg. Inte såg man något heller, så som blåsten och regnet piskade i ansiktet. Över en halvtimme tog det, härligt att gå med blöta skor och kläder hela dagen. Nej! För att inte tala om hur otaggad man var när det var dags att gå hela vägen tillbaks sen igen. Det är inte alltid så glamoröst att bo på västkusten..



Men nu sitter jag här hemma i värmen, mätt på pannkakor dessutom. Haha, det har varit min tröst hela dagen, tanken på att steka pannkakor när jag kommer hem. Mmmm!



Kommentarer
Postat av: Kicki

Haha de där låter hemskt, jag hade vägrat och gått hem och lagt mig :) jag åt oxå pannkakor idag :D

2012-05-14 @ 22:42:13
URL: http://kickilinpiggelin.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sv; Det var väl en sisådär 30 grader varmare i central park än när vi var där ;). Hoppas du kommer bjuda mig på pannkakor när jag kommer hem :D.

Och usch, låter inte som bästa dagen på jobbet precis!

2012-05-15 @ 16:31:42

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0