WOW - upplevelse.

Pratade lite med Kicki som är lite sugen på volontärresor, och jag tänkte att "tja, det kanske hade varit häftigt. Någon gång..". Idag fick jag ett meddelande med en länk.. WOW! Jag fastnade direkt och klickade mig vidare på den där hemsidan. Kände tillslut att jag ville göra allt, haha. Men det var faktiskt riktigt kul att läsa! Fastnade särskilt för den här, gå gärna in och kolla:

http://www.volontarresor.se/projekt/afrika/zimbabwe/zimbabwe-lejon

Man arbetar med Lejon (mestadels lejonungar) i Zimbabwe. Fan vad häftigt, jobba med lejonungar. Att ha det som JOBB. Och när man är färdig för dagen åker man hem till boendet som ligger mitt i ett naturreservat vid Victoriafallen.. Wow!
Inte nog med att man får lära sig att ta hand om vilda djur. Man får lära sig en massa om kulturen, historier kring Afrikas natur & lokalbefolkning, förlja med på utflykter där man kan få prova på en massa saker. Någon gång ska jag verkligen göra detta.  Vilken upplevelse!



Vill också göra så där :)!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det ska jag också göra någon gång i livet, helt säkert!

2012-05-08 @ 05:05:51
Postat av: Anonym

åker du till afrika kommer jag o hälsar på dig. Lovar!

2012-05-09 @ 21:15:30

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0