Häst-fest!

Jaha, då var en utav de grymmaste dagarna  jag vet över för i år. Pratar förståss om Cyklingen, Bullingrutten!
Som alla andra gånger vi cyklat runt de där milen i Bullar'n med en burk i handen, så blev det underbart lyckat. Älskar verkligen den där stämningen som uppstår varje år. Man står i frukostkön på Crusaders och väntar på de hemmabyggda cykelekipagen som kommer rullandes nerför backen framför en jublande publik. 1400 deltagere var anmälda till rutten i år, ganska grymt tycker jag! Och gissa vilka som vann priset för bästa cykelbygget 2012? Jo, "våra grabbar"! De hade byggt den trojanska hästen, som var 4,5 meter hög och sprutade ut både eld och fyrverkerier där de kom cyklande. De ska verkligen ha en stor eloge för framförallt själva bygget, men även för att de lyckades ta sig runt hela vägen.
Detta kommer nog att bli svårslaget. Men det känns som att de tar steget lite längre för varje år som går. Vad blir det härnäst, ett cyklande eiffeltorn kanske?..
 
Det var så där underbart perfekt som det alltid blir varje år, under både dagen och kvällen. Mycket skratt och skoj, så tack alla underbara bästa människor för igår. Längtar redan tills nästa år!
 
 
 
 
 
 
Haha, det såg verkligen ut som Bullarruttens version utav "Troja". Här är slagfältet morgonen efter med den trojanska hästen i bakgrunden som vunnit över de andra småcyklarna :D
 
 
 
Grymt kul! Men det blev dock inte så mycket sömn och hade tagit slut på alla krafter jag hade. Sov max ett par timmar i kanske världshistoriens kallaste husvagn (kändes det i alla fall som då). Kom hem halv åtta morgonen och kunde äntligen få sova på riktigt. Vaknade halv tio utav att jag för en sekund trodde att det var jordbävning, då det var hyresvärden som slipade min altan. Ja, så att hela huset skakade. Gaaah! Det var bara att stå upp, för sova var totalt omöjligt. Sedan fick jag cykla bort till Crusaders igen för att hämta bilen. Shit pomfritt säger jag bara, det var då nästan fan jobbigare än hela rutten!!
Sedan var det snabbt vidare till Lur för tvillingkusinernas 5-års kalas. Grattis älskade Ingrid & Inez!
.. Men jösses, nu ska jag sova innan klockan som är ställd på 05:00 ringer..

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0