Is-kris!

Jävla is-fan.
Åkte till Grebbestad/Tanum förut för att göra en massa ärenden. Det var inte bara jag som hade tänkt handla sista gången innan nyår idag verkar det som, galet mycket folk överrallt. Hedemyrs, Systemet, ja till och med Lantmännen var det mycket folk på.. Så på väg hem, lite stressad, hungrig och småirriterad ser jag att min infart förvandlats till en isrink. Huuur gör man nu? Bilen vs. Isbacken, vem vinner?.. Inte jag i alla fall. Tog fart och höll tummarna men det räckte inte riktigt, precis innan krönet så pallade inte däcken mer. Så jag kanade ner, fortare och fortare och tillslut var det kört (jävla skit också!). Jag hade snurrat till det så mycket och fattade att jag aldrig skulle komma någonstans. Upp var omöjligt och däcken hade noll fäste så det gick inte att backa heller. Så jag drog handbromsen och ringde Ernst..
Ernst är väl ändå helt underbar, han ställer då alltid upp. Fast han hade feber stackarn så var han här på nolltid. Han snurrade loss bilen. Testade backen igen. Fastnade. Snurrade loss igen, sedan gav vi upp och ställde den nere vid infarten.
VAD skulle jag göra utan dig Ernst (!?), tack, tack, tack underbara du!!
 
Kan ju bara meddela att det tog ett bra tag att uppför den där jävla backen, med påsar och allt. Grym som jag är så inser jag att när jag väl tagit mig upp har jag glömt att ta med husnyckeln som ligger kvar i bilen. Bara att ge sig ut på isen igen. Älskar att vara Kickan ibland..
 
 fuck isen

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0