Slut på äventyret i Borlänge.. För i år ;)

Bilden jag har i mitt huvud utav de resterande dagarna flyter liksom samman till en ända stor megadag. Haha, men det måste ju betyda att jag haft roligt i alla fall. Vi utnyttjade då tiden må jag säga, minimalt med sömn. 
Torsdag, vad gjorde vi då..? Jo, just det, regnet kom. Regnet och latheten gjorde att vi inte gick iväg för att se The Subways (vilket jag ångrar en del). Vi gick istället iväg på eftermiddagen för att se Den Svenska Björnstammen (vilket jag också ångrar en del). Helt jävla totalt värdelösa! Tycker inte alls om deras låtar utan följde med för att alla andra ville se dem. Men nej, nu tycker jag ännu sämre om dem. Hörde två låtar, sedan gick vi.. Hörde en bit utav Laleh, men nja. Visst, jag tycker hon är grym som fan som gör sin egen grej och gör det bra, men det är bara inte alls min musiksmak. Mitt i natten gick vi ner till festivalområdet igen. Vi skulle inte se några band, så vad vi egentligen gjorde där, det minns jag inte riktigt, haha. Men Veronica Maggio slutade att spela klockan två, så vi stannade till för att höra "Jag Kommer". Usch, jag tål inte riktigt hennes musik, men tänkte att den låten nog kunde bli häftig att höra live med tanke på alla människor runt om kring som nog skulle skrika sig hesa. Åh jodå, det var faktiskt rätt så fräckt.
 
 
Fredag. Velade runt lite vid tälten så som de andra dagarna. Hällde i oss dricka och begav oss ner till festivalområdet på kvällen. Som utav en slump kom vi precis när Bloc Party körde sin mega hit "Banguet". Fan vad glad jag blev, det var ju den jag ville höra!
När den tog slut gick vi bort och kikade på Melissa Horn. Vi fastnade faktiskt där ända till hon slutade. Shit, den där tjejen kan spela och sjunga. Har inte lagt märke till henne särskilt mycket innan, bara tyckt att hon var rätt bra liksom. Men hon gjorde verkligen intryck, tack för en fin spelning Melissa!
 
 
Sedan var det dags för Kent. Alltså jag kan verkligen inte bestämma mig för om jag hatar eller älskar dem. Det är en så hårfin gräns när det gäller det bandet. När jag var liten fick jag en skiva med Kent, och den snurrade ganska bra. Så de låtarna som finns med där måste jag säga att de sitter kvar ganska djupt. Vare sig jag vill eller inte. De flesta andra låtarna däremot har jag ibland lust att spy på. Så med denna tveksamma inställning ställde jag mig i publiken och tänkte "prove yourself, try to entertain me!". Och jävlar, vilket liveband. Jag och Theo knödde oss fram till ett par grymma platser och allt blev bara så där fantastiskt bra. Trots ösregnet så stod där ca 30 000 människor och bara andades musik. Kent är ju speciella, men det är nog precis så där man ska lyssna på deras mörka men ändå mäktiga musik.
Live, svart natt, grymt ljud och mycket strålkastare, rök och en massa scenljus som lyser över en stor publik som sjunger i kör. Det där är ingredienserna ut för en bra livespelning!
 
 
 
 
Lördag. Hoffmaestro & Hardcore Superstar krockade. Fan. Rihanna började så fort Skrillex slutade. Fan. Bara att välja..
Valet var gaska enkelt ändå. Vi valde att köa på Skrillex för att komma längst fram. Wow, vilken jävla grej! Att stå längst fram på världens-galnaste-utgångs-festlåtar-band just nu ( det är min beskrivning utav Skrillex det, haha). Samtidigt som man är medveten om att 45 000 galna människor trycker på bakom en. Sååå häftigt var det! Rätt grymt att vända sig om och se 90 000 armar som viftar i luften. Vilken grej!!
 
 
Sist men inte minst var det dags för Rihanna. Skulle hon komma eller ställa in??
Hon kom. Fast 45 minuter för sent. Jaja, häftigt att få se henne i alla fall. Alla har trackat ner på hennes framträdande, men jag tycker att det var bra. Det var en häftig show med hennes bästa låtar. Grät till och med när "I Love The Way You Lie" ekade över 45 000 pers som stod samlade för att få en glimt utav henne. Och jag fick en rejäl glimt! När hon körde den sista låten "We Found Love" så sprang hon ut i publiken, mitt framför mig!! Är inget riktigt Rihanna-fan, men wow, det där var ganska grymt. Rihanna, 20 cm ifrån mig, det kan jag nog leva länge på ändå..
 
 
 
 
Ja, det var den veckan det. Fan att allt som är så bra måste ta slut. Nu ska man behöva vänta ett helt år tills nästa gång. Men det känns gött att veta att det i alla fall blir en nästa gång :D!
Avslutar förståss med en film ifrån den där veckan!
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0