Hets.

Puh, idag har det varit stress hit, stress dit. Först var vi på systemet för att köpa dricka tills imorgon, första gången dessutom. Sedan handlade vi kalasfix på ica i Grebbestad, kalasfix på happy price, och sist men inte minst mat + kalasfix på Hedemyrs.
Efter detta bar det iväg hem till Lur för middag, mm, Mammas mat. Men jag kom på att, fan, vad ska jag ha på mig imorgon egentligen? Så efter en stunds fjäskande så fick jag med mig Oskar till Nordby, snäll bror jag har ändå. Efter Nordby hetsade vi hem till Lur igen för att hinna med en ridtur med Mamma innan det blev mörkt. Det skulle bli så skönt att slappna av och lugna ner sig lite i stallet, men nej, det kunde jag glömma. I hagen möttes jag utav en grå häst, inte svart. Smaragd hade roat sig i leran och verkade ha skaffat dreds i manen. Det såg verkligen ut som att han hade doppat hela huvudet i en lerpöl. Det kanske han hade också, vem vet. Inget emot att borsta honom egentligen, det var bara mysigt, även om det tog sin lilla tid. Men när vi väl kom iväg var han piggare än nånsin och på djävulshumör dessutom, så det blev inte så mycket avslappning där inte..sedan började det regna också, jippie.
När vi kom hem började jag i alla fall tappa upp ett bad, tänkte att nu så, nu blir det lugn och ro.. Trodde jag. Efter en stund ringer Emelie, "vi ska vara på Bullargår'n kl. 8 och flytta bord"..pust. Så det var bara till att kliva ur och åka iväg. Men när jag skulle ur badrummet hade dörrjäveln gått i baklås! Hur och varför ska jag lyckas med allt??
Tror det är dags att försöka komma i säng tidigt ikväll, det blir en lååång dag imorgon. Men kul, jag längtar verkligen!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0