Tradition

Idag är det ingen vanilg dag, för det är Emelies födelsedag!
Den firades enligt tradition med pickning på Långvall. Wilma var med så klart, men jag vet inte vad som tog åt henne. Hon var helt galen, välte ut saften, åt upp bullarna.. Hon åt upp i princip hela blomrabatten.

Det verkar inte bara vara vi som har som tradition att välkomna våren på Långvall den 20 Mars. Förra året såg vi en huggorm som låg och solade sig i vårsolen. Så för skoj skull tänkte vi se om den låg där i år också. Och det gjorde den faktiskt! Samma orm, samma plats, samma datum!



Tänkte jag skulle jämföra lite bilder igen. Här är en bild tagen på Långvall den 20 Mars förra året, då var det snö och is på sjön..



.. Här kommer bilden ifrån idag, den 20 Mars, sol och plusgrader. Lite skillnad?


Kommentarer
Postat av: Eriiika

Guud så söt! ett års jag var med ju! :)<3

2012-03-20 @ 19:48:50
Postat av: Kickan

Haha, säkert att du tycker den är söt xD. Tycker du får lära din kära syster hur man kommenterar oxå! <3

2012-03-20 @ 22:40:42
URL: http://kickankristin.blogg.se/
Postat av: Josefin

Du förstörde min dag genom att lägga upp den ormbilden, bara så du vet.

2012-03-21 @ 03:38:50
URL: http://jossanhansson.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0