Tävling

Tävlingsdag!
Varje år har Sensu Dojo (förövrigt världens mest underbaraste Taidoklubb) en tävling som kallas Julcupen. Det brukar vara Sveriges största tävling, ibland faktiskt större än SM. För er som inte vet så är Taido en Japansk kampsport. Och ni som känner mig vet att jag hållt på med detta i stort sett hela mitt liv. Nu har jag dock slutat. Men Pappa och Oskar håller fortfarande på förfullt, så jag och Mamma åkte till Strömstad för att se på lillebror som var med och tävlade. Han tog hem nästan rubbet, kammade hem tre guld och ett silver för hemmaklubben. Fy fan, jag kan säga att det sprätte en del i benen. Det finns inget som är så inbjudande som en stor tom Taidomatta som utlagd framför en. Det är som att den ropar "kom och slåss med mig, gör lite volter här!". Men nej, det får lillebror stå för nu.
Efter en heldag i dojon så åkte vi hem och spelade kubb. Pappa vann. Fan.
Och ikväll blir det bowling med Kicki & Sofia :)







Grattis Lillebror :D!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0