24 Nov, Mamma 50 år :D!

 
 
 
 
 
 
 
Hotellkockens Harley stod parkerad utanför hotellet, klart att man passar på!
 
Först vill jag bara berätta hur mycket jag hatar datorer. Datorer, eller nej, elektronik i största allmännhet som INTE FUNGERAR! Min hårddisk har kraschat.. Vill inte tänka på alla bilder, filmer musik, ja minnen som gått förlorat. Nu i fortsättningen kommer jag att vara hur nojjig som helst och kommer att säkerhets kopiera ALLT som jag är rädd om. Vill aldrig vara med om det här igen, blä på det.
 

Men nog om det. Jag, Broshan & Mamma har varit i Göteborg över helgen och firat hennes 50-års dag. Vi bodde på hotell, shoppade, Starbucksfikade, gick på jul på liseberg och myste. På lördagen var vi på en humorshow som hette "REA". Där ingick det trerätters och grejer, riktigt kul var det! Det påminde lite om Bullarerévyn, fast proffsigare. Bla. så var Ola ifrån rederiet med. Haha, han var faktiskt störtskön, skitkul. 

Älskar Göteborg, det är så väldans mysigt där. Att bara gå runt, särskilt på Liseberg förståss. Underbart i mörkret med alla ljus i träden, glada människor, snö (konstsnö iförsig) och doften utav glögg och brända mandlar. 

Vi gick bort till "Colorado" som numera under vintertid har byggts om till Tomtens verkstad. På väg dit gick man genom en väg med räcken som skulle föreställa en bro. Runt om var det fullt med granar dränkta i pudersnö. Det måste vara något fel på min bror. För så fort det finns ett räcke i närheten så kan han inte längre gå på marken, då måste han balensera på räcket istället (Nej, han är inte 7, han är 16 år gammal..). Men räcket var halt och snöigt, så jag och Mamma tittade på varann och himlade med ögonen, medvetna om vad som skulle hända. Behöver jag säga mer..?

Snart hördes ett "waaoow, nej, nej, nej!" och sedan ett duns när han flög ner blend granarna på andra sidan så att snön yrde. Tänkte bara, det där är inte min bror, det där är inte min bror.. Haha, Oskar blev ganska röd i ansiktet då ett tjejgäng i hans ålder började gapskratta, och tillslut vek sig alla som gick där runt om oss. Ett ord, pinsamt. Han var snöig hela kvällen efter den där lilla incidenten.

Men det bästa var nog ändå ändå när vi hörde en knasig Göteborgare brevid oss som inte riktigt verkade ha koll på läget. Han stod i kön till åkpassen och frågade tjejen i kassan på världens dialekt. - Ingår glassen i åkpasset aellerr??

Hahah, nej han skämtade inte, såg helt seriös ut. Han verkade vara lite speciell, men ändå, jag kunde inte låta bli att skratta lite. Så jävla klockrent. Han gjorde min dag.

 

Tack Mamma för en jättefin helg i Götet, och Grattis på födelsedagen igen :D


Kommentarer
Postat av: EvaE

Vilken härlig födelsedagshelg ni hade, kul att läsa om era äventyr! Ser framför mig både dig, din bror och mor efter grandykningen hahaha!
Kram!

Svar: Haha, ja det blir då alltid äventyr när han där Oskar är i farten ;)!
Kickan

2012-11-27 @ 13:45:42

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0