Hjältar som tältar

 
 
Jaha, nu är en utav sommarens absoluta höjdpunkter avklarade. Bråvalla festivalen var sjukt jäkla fantastisk! Hade turen att få göra en P&L-repris ifrån 2010, med Sveriges bästa camp-gäng. Haha, inga andra kan göra en festival sådär bra som ni. Tack som fan för det.
Vi var omkring 40 tält ifrån en facebook-grupp som träffades och bildade en ring där på fältet. Ramlade runt, spelade gitarr och festivalade loss. Bättre grannar kan man inte få.
Har så sjukt mycket jag skulle vilja dela med mig av ifrån allt detta. Lättast blir förståss med en film som kommer upp om ett tag.
Åkte upp på Onsdagen med två utav mina absolut bästa vänner, Broshan var med också. Så onsdagen bestod mest utav camp-häng, älskart. På torsdagen var det band-dag ett. Såg Paramore för första gången (frälst!). Sedan var det ju dags för Rammstein. Tänkte egentligen inte se dem eftersom jag inte kan mer än ett par låtar. Men så såg vi deras öppning ända ifrån tälten. Och ja, det verkade rätt storslaget, såg ut som att det brann ur scenen där borta (vilket det i och för sig gjorde) med fyrverkerier och grejer. Dessutom var det inte särsklit många kvar på campingområdet. Så vi drog dit och kollade lite. Stod inte inne i smeten, men kan tänka mig att det var rätt galet. Efter Rammstein på scenen intill skulle efterlängtade Macklemore & Ryan Lewis snart spela. OMG, THRIFT SHOP LIVE! Hela showen var faktiskt bättre än vad jag hoppats på. Ändå gick vi dit med ganska höga förväntningar. Han gjorde verkligen intryck. Stod där med tårar i ögonen och lyssnade på hans åsikter och fina texter. Vill gifta mig med honom..
Fredagen var bästa camp-kvällen. Hahah, sätt 51 000 människor på ett flygfält. Ge oss lite lera, sprit, musik och bästa vänner så blir allt toppenbra.
Såg Hoffmaestro men det var inte så bra som jag hoppats på dock. Kollade lite på Bullet For My Valentine också. De är bra, men kan bara gamla låtar, vilket de inte spelade. I i alla fall inte i början, så jag gick tillbaks till tält-hänget istället. Men senare på kvällen kom höjdpunkten. Såg älskade Green Day för första gången. Fantastikt bra, är nu ännu mer kär i Billy Joy Armstrong..
Lördag, Avvicii-lördag. Såg först Volbeat som var lika bra som alltid. Det där bandet måste vara födda på scenen, sjukt bra live. Bra val utav låtar också. Efter den spelningen stannade vi kvar och lyckades ta oss längst fram. Då var det dags för Avicii. Jag slår vad om att det inte var en kotte kvar på campet. Festivalområdet var i alla fall översvämmat och galet. Jäklar alltså var det var drag! Lyckobarometern var hög efter detta (still is).
 
Som att detta skulle vara över på söndagen. Nejdå. Direkt efter festivalen åkte vi till Oslo för att se Green Day en gång till.
Nu däremot säger kroppen ifrån. Ligger i feber med en borttappad röst. Galen vecka, så det är väl inte så konstigt. Helt färdig efter en festival och sedan åka direkt till Oslo för att köa till ytterligare en konsert. Det känns att man lever! Haha, knäppa vi är ändå. Men jag älskar det.
 

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0